Про себе


Двоскін Леонід Юрійович - учитель історії, філософії, етики.

Освіта : вища.

Закінчив : Сімферопольський державний університет ім.М.В.Фрунзе.Історичний ф-т.

 Професія за дипломом : Історик. Викладач історії та суспільствознавства. 

Посада: учитель історії та філософії ШЗШ №11. 

Звання : вчитель - методист.

Педагогічний стаж : " багатий."( ШЗШ №8 , ШЗШ №11

Тема освіти та самоосвіти :  "Розвиток логічного творчого історичного мислення та вмінь і навичок (компетентностей) учнів у процесі вивчення історії та філософії"









 З 8- Б класом! Ми- за толерантність!
      
Двоскін Леонід Юрійович - вчитель історії , філософії та суспільних дисциплін, вчитель –методист, вища категорія, закінчив Сімферопольський   державний  університет ім. М.В.Фрунзе ( нині- КФУ Таврійської Академії ім.В.І.Вернадського), факультет - історія. За фахом – історик,викладач історії та суспільствознавства. Посада – учитель історії та філософії. Працював  у школі №8 , а зараз у школі  №11. У 2015-2016 н.р. викладає у 6,8.9,10,11-х класах, класний керівник 9-Б кл. (у 2014 році випустив 11клас).4 випуски-11-х кл. та 4 випуски- 9-х класів. Працює всі роки в основному у старшій школі.
Учитель працює за своєю системою,яка створювалася і використовувалась на протязі всіх років роботи.Тема учителя одна: « Розвиток мислення та компетентностей учнів в процесі вивчення історії.»
Особливості системи роботи : поєднання класичної  лекційно-семінарської системи (що домінує у вищих навчальних закладах) з сучасними ІКТ та прогресивними методиками,що дають головне –результат в кропіткій роботі по формуванню особистості та  вихованню сучасної  молоді.
Учитель використовує різні єлементи  своєї технологічної системи на уроках:
В 11 класах-дискусії (філософія, курс ЛіС),проблемне викладання теми, «мозковий штурм»,док.фільм з історії,аналіз тасинтез,аналогія,лекція,семінар різного профілю, захист  робот, презентацій учнів,узагальнюючи уроки тощо.
У 6-х класах-  емоційна розповідь, робота зтекстами,документів,презентації ,худ.фільми (фрагм.),їх аналіз, формування  компетентностей (наприклад,мовні,мислительні…), групові  форми  роботи (парні) в класі…..
В 9-х,10-х класах використовуються ікт,захист презентацій учнями, уроки узагальнення за допомогою ікт,творчі роботи з історії,формування вмінь лекційної роботи на уроках ,елементи опорно-структурних логічних схем у викладенні тем,складання конспектів учнями ( учитель ретельно вчить учнів певним правилам роботи з конспектами,таблицями…), колектині форми роботи та індивідуальні поєднуються звикористанням Інтернет  ресурсів для вивчення історії ……
У 8-х класах –  використання завдань з інтернету ,фрагменти док.фільмів та презентацій ( в тому числі учнівські) ,лекційно-семінарська робота, формування історичного мислення особистим прикладом учителя.
Учитель використовує всі необхідні методики та інноваційні технології  тільки для підвищення головного результату  в професії-це учень з високим рівнем професіоналізму та моральних чеснот .
Науково дослідницька діяльність пов’язана з вивченням історії нашого краю.Участь  в обласній конференції з краєзнавства у травні 2013 р.в Шостці.Публікація статті в збірці краєзнавчих матеріалів (упорядник Ф.П.Пушкар ) .Тема дослідництва присвячена походженню назви міста Шостки.Автор доказує та логічно  виводить  походження назви міста  Шостки від рослини – квітки нашої  місцевості конвалії звичайної.                   ( « шестка» з давньословянської  конвалія , звідки і назва поселення до 16-18 ст.-«Шостка».
 На сайті СОІППУ « Сумські літописи» учитель створив свій проект з історії Шосткинщини,який відрізняється від офіційних тлумачень історії нашого краю.В роботі  коротко  розкривалися  багато питань з історії краю на основі праць багатьох краєзнавців  минулого ,на різноманітних джерелах.
Чекаємо на допомогу в офіційній публікації своїх праць з історії нашого краю.Українська Вікіпедія має  мою статтю про наш край,яка написана у 2015 році.є свій блог.
 Учитель керує проблемною групою  вчителів  історії  Шостки ( « Працюємо за новим Державним стандартом ») , яка працює за новими програмами  з історії. Учителі розробляють новий  тип уроків – « Практичне заняття ». Наопрацьований  матеріал з рекомендаціями, розробками уроків,презентаціями  розповсюджується серед вчителів міста та області . Учителі вже опрацьовали такі  уроки у5,6 та 7 класах, за три роки є практині результати на допомогу будь якому вчителю . Учителі  групи  проводили  уроки за технологіями інновацій, традицій, з різними методами ,але з результатами у викладанні  та вихованні.
 Зараз група працює над уроками практичних знань з історії України в 7-8 класах. Забеспечується  методична допомога , консультації  всім учителям, в тому числі молодим  вчителям історії. Цікаві, яскраві розробки своїх матеріалів,презентації тем надали  більшість вчителів  проблемної  групи .
Науково-дослідницькою роботою  почали  займаютися і учні 8-11 класів в школі, вже як система роботи учителя . Разом з учителем учні досліджують свої теми з історії нашого краю ,історії України, філософії, релігії та всесвітньої історії.Учні теж вчаться єлементам нуково –дослідницої роботи та вмінню захищати свою  творчу працю .
Учитель виступав за цим питанням на курсах у СОІППУ у 2015 р. ,а також по темі свого досвіду ,наопрацьованого за міжатестаційний період та за весь період своєї роботи в освіті.
Досягнення за остання за останні 5 років роботи в шкільній освіті за посадою:
 1.Олімпіади з історії.
2012-2013 н.р. – Мамчук  Денис  11клас : 1 місце на міській та 3 місце на обласній олімпіадах.
2014 – 2015 н.р.- Якименко Богдан   8-Б клас : 3 місце на міській олімпіаді.
2015 – 2016 н.р. – Якименко Богдан   9-Б клас : 2 місце на олімпіаді в місті .
2015 – 2016 н.р.- Дегтярьов  Дмитро   8 – А клас : 3 місце на міській олімпіаді.
2015 – 2016 н.р.- Носенко Олександр  9 клас : 3 місце на міській олімпіаді ( шзш № 8).
2016-2017 н.р. – Дегтярьов Дмитро 9 кл.: 3 місце на міській олімпіаді.
2.МАН.
2014 – 2015 н.р.- Хміль Ангеліна 11 клас : 3 місце з краєзнавства та історії України.
2015 – 2016 н.р.- Конєєва Альона 3 місце з всесвітньої історії.
3. Конкурс «Історія України та державотворення (номінація) :
2013 – 2014 н.р.- Хміль Ангеліна 1 місце .
2014 – 2015 н.р. -  Пакало Катерина 3 місце.
2015 -2016 н.р. – Басанець Анастасія 3 місце.
4.Всеукраїнський конкурс «Лелека» :
Якименко Богдан  9 -  клас, Басиста Віолетта 5 – А клас, Цирулик  Ірина  5-В клас – 3 –і місця в конкурсі.
5. Всеукраїнський конкурс  « Кришталева  Сова» :
2012 рік – 11клас : 2 місце – Полевик  Артем. 3 місце – Марченко Альона, Кучина Яна , Отц  Марко, Тарасенко Дмитро.




      
Двоскін Л.Ю. - вчитель історії , філософії та суспільних дисциплі





Міністерство освіти та науки України
Управління освіти Шосткинської міської ради



«ФІЛОСОФІЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ»
(творча робота)


 




Двоскін Леонід Юрійович
Учитель історії і філософії Шосткинської загально-освітньої школи
 І-ІІІ ступенів № 11


                                                     Шостка – 2013
На сучасному етапі розвитку людства в час інформаційних технологій, творення нової техніки, нових виробництв і жорсткої конкуренції між країнами і між працівниками на ринку праці головну роль відіграє людина з рівнем знань і вмінь. Творча особистість у майбутньому буде вирішувати в Україні напрямки розвитку всіх галузей господарства, створювати передові технології. Така особистість високо цінується у високо розвинутих країнах світу,  де головна мета освіти – виховання розумної людини, створення ділової людини, яка своїм розумом побудує нове демократичне з новою культурою суспільство.
Тому,  на наш погляд,  головне завдання школи – це пошук і виховання розвинутої, творчо мислячої, активної особистості, яка не стільки багато знає, скільки може самостійно, нестандартно, творчо мислити, вирішувати складні проблеми і задачі в різних галузях науки, техніки і господарства. І завдання учителя в школі – включити в безпосередню розумову творчу діяльність кожного учня, тому що вся діяльність людини, особливо молоді, є джерелом виникнення і розвитку мислення, яке є складною формою діяльності людини.
Творчість – це соціальний феномен загальнолюдських цінностей, кожна людина в своєму житті здійснює пошук і на цій основі створює матеріальні та духовні речі, «Людську природу». Це головна риса,що відрізняє людину від тварин,тому що людина створює нове.
Ми знаємо, що творчість поділяється на різновиди( художня,наукова,технічна,історична та ін.).  Але головний різновид творчості в освіті є творчість учителя і учня. Для учня це бути творцем самого себе: розвивати свої здібності і реалізовувати їх у своєму житті,досягаючи успіху. Саме це приводить до становлення творчої особистості учня його власних шляхів в житті.
Головними рисами творчої людини є, насамперед, новизна її діяльності, велика фантазія,ділові якості, вміння критично мислити, свобода(без неї нема творчості), а також працелюбність,жадоба знань і незадоволеність собою.
Творчість учителя - це творчість учня і навпаки,якщо вони обидва особистості. Учитель-знайди і виховай учня, відкрий в нього талант, говорили античні філософи. Давньогрецький вчений філософ Арістотель, як каже легенда, писав, що його заслуга в історії виховання майбутнього великого полководця Олександра Македонського. Він відкрив світу цього учня. Історія знає багато таких випадків.
Мислення має основні операції – аналіз,синтез,абстрагування, узагальнення, порівняння, конкретизація, класифікація і систематизація. Головними серед цих операцій мислення є аналіз і синтез. Всі операції мислення включають в себе аналіз і синтез. Наприклад, узагальнення використовується для визначення властивостей речей і звязків між ними. Учень повинен не тільки засвоїти ту чи іншу операцію мислення, але і усвідомити спосіб її здійснення. Узагальнення поділяються на триоперації: опис варіантів явища, що вивчається, відокремлення головного суттєвого а потім зіставлення суттєвого, загального і узагальнення.
Складною і важливою формою мислення є систематизація. Значення без певної системи некорисні. Систематичність знань варіативна: одну сукупність знань можна зв’язати в різній логіці в залежності від однієї думки або від мети систематизації. Тому і учителю слід використовувати завдання на викладання учнями знань з різною метою. Це примушує учня перебудовувати структуру одного і того ж самого змісту, але по–різному підпорядкувати ті самі знання.
Суттєву роль у мисленні, як і у навчанні грає згортання думки,тобто таке викладання учням знань, де, крім основного змісту використовуються і інші знання. Важливий компонент пізнання, мислення-це вміння користуватися нормами нормальної логіки.
Немає мислення без аналізу через синтез і немає мислення без індукції та дедукції. В межах мислення психології відрізняє різні йог типи: активне, самостійне і творче. При репродуктивному мисленні учень здійснює знайомі йому розумові дії зі знайомим матеріалом і типом змісту, досягаючи знайомих результатів.
Творче мислення характеризується тим, що учень за допомогою всіх операцій досягає в мисленні нових результатів, самостійно веде пошукову, розумову діяльність. Це не може бути відновленням вже готових знань. Можна визначити такі компоненти творчого мислення в операціях діяльності: це пошук нових засобів вирішення проблеми чи задачі, бачення нового в знайомій ситуації, перенос готових знань на новий грунт, комбінування різних засобів,рішення проблемних задач в нових умовах.  Навчити цим операціям мислення можна за допомогою конструювання проблемно-пошукових або творчих задач, які потребують від учня включення в доступну діяльність свого мислення.
Учитель свідомо створює у навчанні проблемні задачі, ситуацією з труднощами, подолання яких вимагає від учня творчого пошуку і використання всіх мислячих операцій. Як вважали давньоримські філософи-«Cogito, ergo sum»-«я думаю, отже я існую». Якщо думає, розмірковує учитель на уроці, то це сприяє становленню образу мислення його учнів. Необхідно постійно свідомо наочно показувати учителю аналітично-синтетичне мислення у викладанні історії, філософії. Це найбільш вагомий чинник швидкому становленню і розвитку творчого мислення учнів.        
Розвитку мислення школярів сприяють також і всі технологічні методи,форми навчання: лекційно-семінарська система, уроки самостійного опрацювання матеріалу, опорні структурно-логічні схеми, парні, групові методи, діалоги, дискусії з учнями, вирішення задач, проблем з предмету та інше. Поступово учні самостійно починають думати, розмірковувати у своїх відповідях і для них головним вже стає не бал, оцінка, а особистий успіх у навчанні. Навіть у репродуктивному мисленні закладаються важливі умови переходу до продуктивної праці учня;запитання «Чому?» починає будь-який розумовий процес школяра і він починає продуктивно мислити. Історично інформація перетворюється у знання, які потім стають основою подальшого розвитку мислення дитини.
Знання-це властивість особистості учня і без особистості вони не існують. Але опис історичних подій не має компонентів мислення, це його низький рівень. А пояснення теми-це вже більш високий теоретичний рівень мислення, який використовує сам учитель, і на його прикладі вчаться всі діти.
Своєрідним методом мислення є структурно-логічна схема. Вона дозволяє графічно поділити і відокремити складний матеріал на частини, пункти(аналіз), виразити у певній формі, намітити контур проблеми, саму суть,дає можливість охопити всі головні моменти теми в її цілісність(синтез). Це розвиває,як репродуктивне, так і продуктивне мислення учнів і є початком його творчості в навчанні. Схемах-це узагальнення матеріалу історії,порівняння головних компонентів,систематизація за блоками схем великого матеріалу історичних знань, це розвиток ділових якостей учня і в кінцевому результаті учитель сприяє вихованню саме ділової і мислячої людини в кінцевому результаті учитель сприяє вихованню саме ділової і мислячої людини в кожному учневі.
Підсумовуючи все це, треба зазначити, що робота учителя, його творчість,  його розум, сприяє і допомагає вихованню такого ж учня, як і він сам, Саме такий учень зможе в майбутньому побудувати в Україні нове, вільне, демократичне, патріотичне, національно-свідоме толерантне суспільство.



Памятка
Практичні настанови (рекомендації) учням при вирішенні творчо-пошукових задач, проблем, ситуацій.
1.Уважно прочитай зміст завдання, запамятай  питання до нього.
2. Обміркуй умови завдання і визнач, що вони дають для правильної відповіді і вирішення проблеми.
3. Пригадай те, що ти знаєш по цій проблемі,яке саме знання та вміння тобі знадобляться.
4. Використовуй всі факти, докази і припущення для вирішення задачі.
5. Обовязково обґрунтуй своє рішення та висновки. Якщо їх декілька-треба кожне довести.
6. Перевір, чи готовий ти зрозуміло, точно, переконливо викласти свою теорію, рішення, доказ.
7. Перевір, уточни свою відповідь, рішення, чи не має чого зайвого, що не відноситься до запитань проблеми.
8. Підготуйся до того, що інші учні можуть твої докази, теорію, рішення, спростувати, заперечити. Будь толерантним, підготуйся до захисту свого рішення цієї проблеми.
9. Будь сміливим, кмітливим і намагайся захистити своє рішення проблеми. Але якщо твоє рішення не правильне-зумій це признати.
10. Будь уважним до друзів, однокласників і вчись у них, як вони вирішують творчі проблеми, задачі.






Список літератури (короткий):
1. Кон И.С. В поисках себя. Личность и ее самосознание. – М., 1984.
2. Москичев Л.Н. Знание о мире и мир знаний. –  М., 1989.
3. Новіков Б.В. Творчість як спосіб знайдення гуманізму. – К.,1998.
4. Спиркин А.Г. Сознание и самопознание. – М.,1972.
5. Франкл В.В. В поисках смысла. – М., 1990.

Комментариев нет:

Отправить комментарий